Connect IT na Crowdfunding akademiji

Poprilično velika i entuzijastična ekipa iz Connect IT-a u suradnji s kolegama iz Brodbota i Helioza sudjelovala je na Crowdfunding akademiji, trodnevnoj edukaciji. Imali smo priliku razvijati svoje ideje i kreativno se izražavati. Iznimno smo zadovoljni edukacijom i predavačima. I naravno, velike pohvale Razvojnoj agenciji Grada Slavonskoga Broda jer su nam omogućili ovakvu edukaciji. Ova edukacija nam omogućuje puno, ne dolazimo iz poduzetničke niše, ali u svakom slučaju kod nas kreativne ideje kolaju na dnevnoj bazi, a upravo je crowdfunding kampanja nešto što nam daje mogućnost da ih ostvarimo.

Crowdfunding ili grupno financiranje je proces u kojem se od javnosti traži financijska podrška za pokretanje kreativnog projekta ili poduzeća. Proces se odvija putem interneta, a cilj je različitim motivacijskim faktorima uključiti što veći broj ljudi koji pojedinačnim malim uplatama kumulativno mogu skupiti vrlo velike iznose. Smatra se alternativnim oblikom financiranja jer sredstva ne dolaze iz tradicionalnog financijskog sustava čime se izbjegavaju kolaterali i skupe kamate koje komercijalne banke nameću poduzetnicima. Osnovni motivacijski alat u crowdfundingu su nagrade, odnosno „perkovi” koji predstavljaju nekakvu materijalnu vrijednost za uplatitelja, npr. proizvod ili usluga koji je rezultat kampanje. Neki od primjera uspješnih crowdfunding kampanja u Hrvatskoj su Buba Bar iz Vinkovaca, micro:bit STEM revolucija i MAKERBuino.

Trodnevnu edukaciju su u Slavonskom Brodu držali stručnjaci tvrtke Brodoto koja je iskustvo gradila educirajući više od stotinu timova diljem svijeta te je kroz desetke uspješnih crowdfunding kampanja prikupila više milijuna kuna na platformama Indiegogo i Kickstarter.

– Održali smo u Slavonskom Brodu prvu i jedinu takvu akademiju u jugoistočnoj Europi. Prvobitno je bila zamišljena samo za poduzetnike iz Slavonskog Broda, no nakon što smo otvorili prijave, počele su nam se javljati udruge, OPG-ovi, ustanove pa smo odlučili svima pružiti priliku da čuju nešto o ‘crowdfundingu’. Svakako smatram da je takva vrsta edukacije potrebna jer se radi o jednom od načina kako doći do onoga što svima nedostaje, a to su financijska sredstva. – za SBplus kazao je direktor Razvojne agencije grada Slavonskog Broda, Dejan Vuksanović, glavni organizator ovog hvalevrijednog događaja.

Tijekom ove trodnevne edukacije polaznici su uz konzultacije stručnjaka radili na konceptu i strategiji svoje crowdfunding kampanje i pitchu, osmišljavali su perkove, pisali video-scenarij te prezentirali svoje radove, a one najbolje tek čeka najveći posao.

Naime, Razvojna agencija Grada Slavonskog Broda će u suradnji sa stručnjacima tvrtke Brodoto, među svim idejama koje su polaznici razradili, prema utvrđenim kriterijima, izabrati pet njih s najvećim potencijalom za financiranje te im pomoći u pokretanju crowdfunding kampanje.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *