U sklopu projekta “Connect 4.0 Lab”, UP.04.2.1.11.0006 održali smo edukaciju pod nazivom “Train the Trainers 1- Opće metodičko-didkatičke implikacije u radu s djecom i mladima”. Edukacija je organizirana u sklopu aktivnosti organizacija civilnog društva koje se bave područjem zapošljavanja, socijalnog uključivanja i obrazovanja. Sudionici edukacije su članovi različitih partnerskih udruga kao što su Connect IT (udruga za razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologija), Udruga inovativne hrvatske informacijske tehnologije (INNCRO-IT), Udruga MOST 352, Udruga marketinških aktivnosti LIMA, te volonteri drugih udruga i organizacija. Također, edukaciji su prisustvovali predstavnici Osnovne škole “Đuro Pilar” Slavonski Brod i udruge Surla, Samoborske Udruge Roditelja za Lokalne Aktivnosti.
Sadržaj edukacije obuhvatio je sljedeće teme:
- Pregled polaznika i njihovih pozadina
- Faze ljudskog razvoja: od djece do adolescenata i odraslih
- Razumijevanje učenika s različitim potrebama: redovni, teškoće u razvoju i daroviti učenici
- Identifikacija vrsta teškoća u razvoju
- Razvoj vještina upravljanja
- Integracija digitalnih alata u nastavu
- Sustavi vrednovanja i sistematizacija
- Različiti oblici i metode poučavanja u nastavnom procesu
- Strukturiranje nastavnog sata
- Značaj motivacije i discipliniranja
- Primjena Bloomove taksonomije za planiranje nastave
- Organizacija nastavnog plana i programa
- Zaključivanje i procjena postignuća
Glavni cilj edukacije bio je osposobiti sudionike za kvalitetno prenošenje znanja i vještina te razumijevanje didaktičkih i metodičkih pristupa u radu s djecom i mladima. Tijekom edukacije, sudionici su stekli uvid u različite metode rada, načine vrednovanja, primjenu Bloomove taksonomije te pravilnu strukturu nastavnog sata. Posebno je naglašena važnost motivacije i discipline za stvaranje poticajne okoline za učenje.
Kroz edukaciju, sudionici su ostvarili sljedeće opće ciljeve:
- Poboljšano razumijevanje faza ljudskog razvoja: djeca, adolescenti i odrasli
- Prepoznavanje razlika među različitim tipovima učenika: redovni, teškoće u razvoju i daroviti
- Identifikacija različitih vrsta teškoća u razvoju
- Učinkovito upravljanje vremenom
- Povezivanje tehnika upravljanja vremenom s nastavom i primjenom istih u praktičnom radu
- Razumijevanje mogućnosti digitalnih alata u nastavi
- Primjena Bloomove taksonomije za planiranje i izvođenje nastave
- Analiza i izrada nastavnog plana i programa
- Razumijevanje različitih pristupa rada s učenicima s posebnim potrebama i darovitim učenicima
- Prepoznavanje i primjena različitih metoda i pristupa u nastavnom procesu
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je sufinancirao Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske. Sadržaj objave isključiva je odgovornost Udruge Connect IT – za razvoj informacijsko-komunikacijskh tehnologija.